Tuesday, August 22, 2006

Israel's Post-War Food Industry

Israel’s Food Industry Returns to Normal
(Jerusalem) by Idele Ross and KosherToday Staff Reporters... With the ceasefire in place, food factories and businesses in the north of the country hard hit by the month long conflict with Hezbollah try to get back to business as usual. Dozens of the hundreds of katyusha rockets which fell in the north of the country slammed into factories, including such well-known facilities like Strauss-Elite and Unilever, and in orchards and fruit groves. Supermarkets and shopping malls have reopened in Haifa and the western Galilee, but northern Galilee businesses will require more time.

Although KosherToday has reported the War stories of some of Israel’s largest food companies, many smaller manufacturers and importers were also part of the heroics to maintain production and export despite the hostilities. According to Simon Norman of Pikante USA, a five year-old importer of Israeli salads, keeping the supply to US retailers during the war “was very challenging.” He noted: “Despite the war, we made a tremendous effort to keep the flow of 'Pikante salads' to the USA.”

Major supermarket chains never closed completely, shutting down only when ordered to do so by the IDF Homefront Command or when the sirens went off. Supersol is reporting dramatic increases in sales, according to Ynet Internet News. McDonald's had closed its 20 branches in the north but the company has reopened them all. The Israel Manufacturers Association (IMA)is launching a campaign to boost sales of products made in northern Israel. They are asking all media outlets and advertising agencies to come forth and volunteer their time and efforts for the campaign which will focus on both products and tourism, the latter of which has faced massive cancellations in the wake of the Hezbollah bombings of the north.

Liora Birnback Marcus, Director of the IMA in the north said that the factories and plants in the north produce quality goods and she sees this as an opportunity to showcase those businesses to the wider Israeli public. Teva Pharmaceuticals has announced that thousands of its employees and their families will be offered holiday packages in the north in the framework of their annual vacations. The deal drawn up with tourism authorities in the north will offer a list of options to the employees who will be able to take advantage of the deals between spring and summer of 2007.

Despite all the positive efforts to rehabilitate the north, the IMA reports a decline in new orders and in reorders from both local and overseas customers. Globes business news reports that a survey carried out by the Association indicates that 48% of the factories in the north lost new orders during the month long conflict.

Some 30 factories producing food products, textiles, electrical goods, high tech, building supplies and chemicals were polled. 27% reported that their clients from Israel and from abroad did not place new orders.

Perhaps the biggest miracle of the post War days is that the fears that the hostilities would damage the new harvest did not materialize. "It came just in time. It really is quite miraculous," said Alex Haruni, 40-year-old owner of the Dalton Winery in upper Galilee. The harvest began on Aug 16 -- two days after the guns fell silent following a conflict in which Israeli troops pushed into southern Lebanon and Hezbollah rockets rained on northern Israel. Israel produces about 30 million bottles of wine a year, and the government hopes to increase exports to $15 million a year over the next three years. In June, Israel held its first international wine expo with the hope of overseas growth.
-Kosher Today

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

koshermaven.com
AVAILABLE

7:28 AM  
Blogger almostakbl company said...

كشف تسربات المياه شركة المستقبل
الأضرار الناجمة عن المياه يبدو مسألة تافهة في البداية ولكن ينبغي أن تؤخذ الاحتياطات الشديد إذا وجدت أي تسرب كبيرة أو العفن. هذه الأنواع من الأضرار شائعة في كل منزل، وأنها سهلة جدا لاستعادة في المراحل المبكرة. إذا تركت دون معالجة لفترة طويلة، هذه التسريبات صغيرة تؤدي إلى ضرر أكبر مثل سقف تسربت أو العفن الأرض.
كشف تسربات المياه
بمجرد أن يحدث هذا الضرر، فإن الخيار الوحيد المتبقي هو لاستئجار فقدان مقيم جيد وشركة ترميم وتنظيف المنزل افسدت. أعمال
شركة كشف تسربات المياه بالرياض الترميم ليس فقط يهدر لك المال بشق الانفس ولكن أيضا إلى إهدار وقتك الثمين الذي يضيع مرة واحدة لا يمكن استردادها. ولذلك فمن الأفضل دائما للحفاظ على منزلك آمنة ومأمونة من مثل هذه التسريبات واتخاذ إجراءات فورية عند أي تسرب في العثور عليها.
شركة كشف تسربات المياه
الخيار الأفضل لمنع منزلك من تسرب المياه الاكتشاف المبكر لمثل هذه القضايا. ويمكن القيام بذلك عن طريق استخدام نظام جيد الكشف عن تسرب المياه. ويمكن لهذه الأنظمة أن تكون مساعدة حقيقية بالنسبة لك إذا لم يكن لديك الوقت للمنزل أو كنت في جولة (بعيدا عن المنزل) في كثير من الأحيان. أساسا هناك نوعان من أنظمة الكشف عن التسرب، وأنظمة فعالة وأنظمة السلبي.
افضل شركة كشف تسربات المياه
1. أنظمة النشطة
هذه الأنظمة تجعل ضجيج ينذر بالخطر عندما تحصل على اتصال من الماء. ناقوس الخطر ليس فقط ولكن لديهم وظائف من وقف تدفق المياه في حال تم الكشف عن التسريبات. هذا هو ميزة إضافية في حال كنت خارج المنزل. عادة مثل هذه الأجهزة تستخدم أجهزة استشعار الرطوبة التي يمكن الشعور كمية صغيرة جدا من الماء أيضا.
كشف تسرب المياه الكترونيا
2. نظم السلبي
هذه الأنظمة فقط توليد نغمة مزعجة عندما كشف عن تسرب المياه. اعتمادا على نموذج بعض أجهزة الكشف عن تسرب سلبية جديدة أيضا وجود أضواء فلاش LED. خلافا للأنظمة النشطة، وهذه عادة ما تكون بطارية تعمل، فعالة من حيث التكلفة وحدات قائمة بذاتها وأنها لا تحتاج إلى أي أدوات خاصة لتركيب ويمكن تركيبها على أنها "تفعل ذلك بنفسك" من دون مساعدة من أي سباك أو الخبير الآخر.
كشف تسربات المياه ببريدة
كشف التسربات بالقصيم
شركة كشف تسربات المياه بعنيزة
أنظمة الكشف عن تسرب المياه ليس فقط تخبرك عن تسريبات في المراحل السابقة، وأنها تساعد أيضا في توفير المياه. وبالنظر إلى الزيادة في عدد السكان بسرعة مخيفة، وتوفير المياه هو الحاجة من الزمن. هناك العديد من الأماكن التي يوجد فيها نقص في المياه والناس السفر الطويل للمياه. يمكن للكشف عن تسرب تكون مساعدة حقيقية في إعلام تسرب المياه في المراحل المبكرة ليس فقط توفير المياه الثمينة ولكن أيضا منع الفترة من الأضرار المياه.

6:50 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home